Saturday, July 4, 2009

..ujian..kekuatan..

ujian..setiap yg hidup pasti akn diberi ujian oleh yg menciptanya..aku juga tidak terlepas dari ujian..setiap ujian yang kita hadapi itu adalah untuk memberikan kekuatan pada seseorg untuk lebih kuat menghadapi hidup dimasa akan datang..aku juga penah dgr bahawa setiap ujian atau dugaan yg ALLAH berikan pada hambanya adalah untuk menaikkan martabat seseorg hamba itu disisi-Nya selain untuk mengampun dosa-dosa hamba-Nya yang takkan pernah lepas dari kesilapan..betapa mulia dan maha pengampun ALLAH itu pada hamba-Nya..moga dosa-dosaku terampun dgn ujian-ujian yg aku hadapi tatkala ini..

kekuatan..sgt diperlukan baik dr dlm mahupun luar pabila ujian itu datang..dr dalam akn terlahir ke luar..keduanya perlu seiringan..tetapi kekuatan yang diperlukan bukan semudah 1 2 3..sgt2 menuntut kesabaran dan usaha yang tinggi..tetapi aku bersyukur sbg seorg muslim aku ada tempat untuk mengadu yang takan pernah untuk menolak mendengar rintihan hati yang kadang kala membuat manusia biasa tidak enak untuk mendengar..tapi penciptaku sgt tidak pernah untk menolak kehadiran ku walo dimana dan bila masa aku ingin meluahkan..thanx ya ALLAH..hanya kepadaMU aku menyerah hidup mati ku..jgn KAU pesongkan aku walo sesaat pun..amin ya Rabb..

No comments:

Post a Comment