Saturday, April 4, 2009

..back to school..

..mst hairan kan baca tajuk tu..ehehe..actualy i'm back to school as a teacher..huhu..
jadi guru sandaran selama 3 bulan..huhu..rezki ku di sekolah kebangsaan ujong batu..kali ni mengajar budak2 kampung yang sgt sikit..sume student skolah tu dalam 148 je..setiap darjah just 1 kelas je..sgt senang nk kenal student..nk rapat ngn student..so dlm skolah tu pape yg kita buat akan diketahui dgn cepat..gosip ke ape ke..ehehe..sonok gak bila ngajar nie..leh rasa pe yg cikgu rasa tyme ngajar aku dulu..huhu..so aku kena la balik pe yg aku buat dulu..anak2 murid ku buat kat aku lak..ehehe..saba jela..ni la dikatakan hukum alam..kat skolah tu ok sume nye..cuma satu je kurengg cket..pentadbiran yang tak berapa nk ngam ngn ckgu2..ckgu2 situ sgt bagus mendidik budak2 tu..kalo tahun 6 tu dh leh buat kawan..tu la kan..bila kita dh berpangkat cket kita lupa org bawah sbg pelaksana keputusan kita tu..actly perbincangan n turun padang tu penting..coz dr situ ketua akan tahu pe masalah anak2 buah..bukan juz duduk dlm pejabat..buat keje sendiri n keputusan hanya pada akal fikiran sendiri..sbb tu la dalam islam pon dianjurkan bermusywarah or kita pgl mesyuarat..pemimpin perlu duduk sama rendah ngn org yg dipimpin..baru la pape program dapat sambutan..biarpun tenaga keja nya sangat sikit..tp muafakat tu penting kan..so pada sesape yg bakal memimpin..moga anda berjaya menjadi pemimpin yg memahami anak buah coz org bawah yg akan menjayakan keputusan pemimpin..jgn la terlalu menjarakkan diri disebabkan pangkat..sbb lidi yg sebatang akan patah tp kalo lidi yg segenggam tak mungkin akan patah..betol kan??ehehe..bersyarah la plak..tp tu hakikat dlm dunia kerja..aku mula belajar untuk memahami ape itu tugas dan tanggungjawab..moga dgn sikit pengalaman ni aku dpt bawak diri dialam pekerjaan yang lebih mencabar....
..berbalik pada cite skolah tadi..aku happy stakat skng..walopon tak takut nk ckp byk kan..eheheh..bukan beerti sombong k..huhu..n lagi satu aku jarang g makan kat kantin skolah..bleh kira bape kali je g kantin nk mkn..huhu..tah la..tak rasa lapa buat pe nk mkn kan..leh jimat makan kat umah..ahhaha..cian makcik2 kantin..tp pasni aku rasa nk kerap2 la mkn kat stu..
..so tu la cite tentang skolah aku tu..

kat sini nk la kongsi sikit gmbr2 anak2 murid ku..yg ni semua drjah 1..actly aku ngajar darjah 1 2 n 4...n baru2 nk aku dpt tau dr panitia,budak2 aku ckp aku teacher yg garang..ahhaha..yeke garang??;p adala kot cket2..biasala ckgu kan leh marah2 student..eheh..;p



ini budak namanya aiman..sgt nakal..tp cute..



ni lak akmal n haiqal..


ni la gurl2 lam kelas darjah 1..de twins tau..;)


ni lak boy2 lam kelas tu..sgt penat melayan karenah depa..tp best..;)


No comments:

Post a Comment